Online Nettverksmarkedsføring er en integrert del av livene våre i dag, og vi har alle blitt utsatt for nettbasert markedsføring på en eller annen måte. Dette mangfoldige og dynamiske markedsføringsfeltet er fullt av ulike aktører og interessenter som er involvert i prosessen.
Det er typisk tre hovedgrupper av interessenter, nemlig merkevarene/annonsørene, markedsførerne og forbrukerne. Innenfor hver av disse gruppene er det enda flere undergrupper av interessenter og tjenesteleverandører som vi vil utforske senere, men i denne veiledningen vil vi hovedsakelig fokusere på Affiliate og CPA-markedsfører.
Bli en vellykket CPA-markedsfører (Få de beste tilknyttede tilbudene)
Før vi begynner å forvandle deg til et CPA-markedsføringsvidunderbarn, må vi undersøke ulike nøkkelkonsepter for å bidra til å bygge et bunnsolid fundament, slik at når du når slutten, vil du være bevæpnet med kraftig informasjon for å begynne å bygge ditt online-imperium .
Så, uten videre, la oss dykke inn ... men før vi kommer til de saftige tingene, må vi forstå noen nøkkelbegreper
-
Tilknyttet nettverksmarkedsføring
Dette er et stort emne, og det er skrevet hele bøker om dette, men i de mest forenklede termene innebærer det å henvise nye kunder til en produkteier (annonsør) som deretter kompenserer deg for henvisningen. Mye av denne veiledningen vil være dedikert til mange av konseptene og aktivitetene som er involvert i å være en CPA og tilknyttet markedsfører.
-
Tilknyttet markedsfører
Dette er personen eller organisasjonen som utfører ulike markedsføringsaktiviteter for å henvise leads og potensielle kunder til et produkt eller en tjeneste mot et henvisningsgebyr (provisjon).
Komme i gang i en verden av CPA-markedsføring
Når du akkurat har begynt i CPA-markedsføringsverdenen, vil du sannsynligvis gjøre litt skitne hender og gjøre noen av oppgavene selv slik at du forstår hva som er involvert. Om ikke annet, må du få kunnskap til i det minste å implementere og/eller endre sporingslenkene dine.
Ikke glem analysene! Den eneste måten å måle suksess på er med data. Mens den tilknyttede plattformen vil spore henvisningene og konverteringene dine, vil nettstedsanalysene gi deg dyp innsikt i trafikkkildene, typene enheter (stasjonær vs. mobil), hvor lenge besøkende blir på nettstedet ditt og hvilke land, regioner og tid. dagen de besøker, pluss så mye mer. Disse dataene er avgjørende for optimalisering for å presse så mye verdi fra hvert klikk. En av de beste og mest omfattende analyseløsningene, som er gratis, er Google Analytics. I en verden av vellykket CPA-markedsføring er data kongen!
Bli med i et affiliateprogram eller nettverk
Det er på tide å registrere seg. Nesten alle nettverk har et kort registreringsskjema der du må fylle ut noen grunnleggende opplysninger. Noen nettverk godkjenner alle og enhver ved registrering, mens andre vil vurdere søknaden din først. En utfordring du kan møte er at de kan kreve at du har et nettsted før du godkjenner deg, eller de vil kanskje vite hvilke markedsføringskanaler du planlegger å bruke. Hvis du nettopp har begynt og ikke har et nettsted osv., er det beste du kan gjøre å skrive til nettverket og koble til en affiliate manager. Du vil være i stand til å forklare situasjonen din og også begynne å bygge det "gyldne" forholdet og få verdi.
CPA-nettverkskommisjoner
Nå er vi på vei inn i "penger"-territoriet. Når du først registrerer deg, vil de fleste nettverk tilby deg en standard CPA-kommisjon for hvert tilbud du markedsfører, og deretter, basert på ytelsen din, kan dette øke. Nå er dette en avgjørende del av reisen der du må forstå at en CPA på $500 fra ett nettverk kan være helt annerledes enn en CPA på $500 fra et annet nettverk...
Nei, det er ikke en skrivefeil, $500 er kanskje ikke det samme som ytterligere $500, og her er grunnen...
Som nevnt helt i begynnelsen av denne veiledningen, forklarte vi at CPA står for kostnad per handling. Hva dette betyr er at handlingen som kreves i ett nettverk for å tjene deres CPA på $500, kan være helt forskjellig fra et annet. For eksempel en netthandelstilbud fra én megler kan kreve at henvisningene dine gjør et minimumsinnskudd på $200, mens det andre krever $400 for at du skal kvalifisere for en provisjon. Det er ganske klart at flere henvisninger vil sette inn de nødvendige $200 enn $400.
Men det går utover dette...
Conversion Rate
Meglerens evne til å få henvisninger til å bli betalende kunder er det vi kaller "konverteringsrate". Å forstå konverteringsfrekvensen er en av de viktigste faktorene du må huske på gjennom markedsføringstiltakene dine.
La oss ta et øyeblikk til å bore litt dypere her. Konverteringsfrekvensen er forholdet mellom potensielle kunder som fortsetter å oppfylle "handlingskriteriene" for å kvalifisere deg for en CPA-provisjon. Et enkelt eksempel: La oss si at du sender 100 kundeemner til et tilbud (dvs. de registrerer seg) og 10 av disse gjør et innskudd (utfør den kvalifiserende "Handlingen"), konverteringsraten er 10/100 = 10%. Enkelt nok!
Nå, la oss utvide dette ytterligere. Du har 2 nettverk du ønsker å jobbe med. Nettverk A tilbyr deg $500 når klienter setter inn $250 og de har en gjennomsnittlig konverteringsrate på 15%. Nettverk B tilbyr deg en CPA på $1,000 for kunder som setter inn $250, men de har en 7 % konverteringsfrekvens.
Her er hva du kan forvente å tjene hvis du sendte 100 kundeemner til hvert nettverk.
-
Nettverk A:
100 potensielle salg @ 15 % = 15 konverteringer X USD 250 CPA = USD 3,750 provisjon
-
Nettverk B:
100 potensielle salg @ 7 % = 7 konverteringer X USD 500 CPA = USD 3,500 provisjon
Som du tydelig kan se, selv om nettverk B tilbyr det dobbelte av nettverk A, vil deres dårligere konverteringsfrekvens gi mindre penger i lommen. Dette er nøyaktig grunnen til at du ikke bare bør hoppe på det største CPA-tilbudet. Dette er også grunnen til at det er avgjørende å gjøre noen undersøkelser og stille spørsmål om konverteringsfrekvens, før du forplikter deg til et nettverk eller tilbud.
Utnytt forholdet til affiliate manageren for å få innsikt i deres konverteringsfrekvenser og hvilke tilbud som konverterer best. En spesielt viktig ting å vurdere om konverteringsfrekvenser er at det er et gjennomsnitt av alle potensielle kunder de mottar. Noen tilknyttede selskaper kan bringe høyere kvalitetsledd som konverterer mye høyere og noen gir dårligere kvalitet. Over tid vil du begynne å forstå kvaliteten på trafikken din og etablere en grunnleggende konverteringsfrekvens for henvisningene dine.
Nok en gang, begynn å bygge et forhold til din affiliate manager, så når du har knekt koden for å få trafikk av høy kvalitet som konverterer godt, kan du kreve en høyere CPA.
Andre hensyn når du blir med i et CPA-tilknyttet nettverk
Vi har dekket noen av de store hensynene, men her noen flere du bør huske på:
-
Betalingsbetingelser:
– Hvor ofte foretar nettverket betalinger og hva er minimumsbeløpet? Sjekk også hvilke betalingsmåter/alternativer de tilbyr og om det er noen gebyrer involvert.
-
Markedsføringssikkerhet
– Hvilket markedsføringsmateriell som landingssider, utsendelser, kampanjer og mer har de for deg å bruke?
-
Sporingsplattform
Er tilknyttede portalen og sporingsplattformen enkel å bruke og tilbyr kvalitetsrapportering og analyser? Et spesielt viktig spørsmål å stille til affiliate manageren er om du kan lage flere unike lenker og legge til tilleggsinformasjon til lenkene. (selv om dette kanskje ikke gir mening akkurat nå, vil det gjøre det senere)
-
Tilbakeføringspolicy
Realiteten er at noen av henvisningene dine sannsynligvis vil reversere kredittkortbetalingene deres på et tidspunkt (kjent som en tilbakeføring). Det er viktig å forstå hvordan nettverket håndterer dette og så, vil provisjonen du har opptjent også bli reversert eller trukket fra fremtidige provisjoner?
-
Retningslinjer for informasjonskapsler/sporing
Sjekk for hvilken periode henvisningene dine spores til kontoen din. Med noen programmer og nettverk, etter en periode på la oss si 30 dager, hvis kundeemnet ikke har konvertert, er det ikke lenger knyttet til kontoen din. Problemet med dette er at etter den perioden, hvis de konverterer leadet, vil du ikke få CPA.
På dette tidspunktet bør du ha nisjene du planlegger å markedsføre og har registrert deg i et nettverk.
-
Affiliate Manager
Noen ganger referert til som en affiliate account manager eller relasjonsadministrator, er denne personen din kontaktperson med affiliate-nettverket. Affiliate managerens rolle er å bygge og vedlikeholde relasjoner med sine tildelte tilknyttede selskaper, inkludert å bistå med støtte, levere relevant markedsføringsinnhold og generelt hjelpe deg med å oppnå suksess. Undervurder aldri verdien av å ha et solid forhold til din affiliate manager, spesielt når du ønsker å forhandle om provisjonene dine eller få tilgang til premium kampanjer.
-
Affiliate Platform
Affiliate-plattformen, eller det mange affiliate-nettverk omtaler som affiliate-portalen, er programvaren og nettstedet der alle henvisninger og ytelse spores. Når du registrerer deg med et nettverk, oppretter du deg selv en konto på affiliateplattformen. Når registreringen er godkjent, er det her du logger inn og kan finne tilbudene du ønsker å promotere, markedsføringsmateriell som bannere, dine unike henvisningslenker, resultatsporing og rapportering og mye mer. Gjennom portalen vil du også administrere din personlige informasjon inkludert betalingsinformasjon.
-
CPA nettverksmarkedsføring
CPA står for Cost per Action og noen ganger Cost per Acquisition. Når en henvisning oppfyller de nødvendige kriteriene, betales en CPA-provisjon til tilknyttede markedsfører. Denne handlingen kan være så enkel som å fylle ut et skjema, i så fall betales en provisjon for kundeemnet og mer generelt referert til som CPL (Cost per Lead)Det er imidlertid mer vanlig at provisjonen betales når henvisningen fullfører en transaksjon, for eksempel ved kjøp av et produkt, eller i finansverdenen når lederen gjør et innskudd på sin handelskonto og begynner å handle. Avhengig av nisje, kan CPA-verdier variere fra noen få dollar til tusenvis av dollar per handling. Som nevnt, og fokuset i denne guiden, skal vi dykke dypt inn i verden av CPA-markedsføring.
-
Nettrafikk
Dette er de besøkende du leder til tilbudene du promoterer. Du har sikkert hørt uttrykket at en nettside har mye trafikk, noe som betyr at den får mange besøkende. Når det gjelder CPA-markedsføring, er livsnerven i innsatsen din å få trafikk som igjen resulterer i opptjente provisjoner. For å være en effektiv CPA-markedsfører ønsker du kvalitet, målrettet trafikk og ikke bare volum.
-
Målgruppe
Målmarkedet ditt er den optimale målgruppen du ønsker å markedsføre produktene eller tjenestene til. Hvert produkt og hver tjeneste har en spesifikk demografi som vil konsumere produktene mest. For eksempel, når det gjelder finansrelaterte produkter, vil målmarkedet ditt på et høyt nivå være voksne som har disponibel inntekt å investere. Jo bedre målrette tilbudene dine til målmarkedet, desto mer effektiv vil markedsføringen din være og jo mer provisjon vil du tjene.
Det er avgjørende å forstå målmarkedet for å levere det riktige budskapet, til rett tid, gjennom de riktige markedsføringskanalene. En stor feil som mange markedsførere gjør er å unnlate å forstå målmarkedet og innta holdningen at hvis du kaster nok gjørme på en vegg, vil noe av det feste seg. Denne tilnærmingen kan være kostbar, og den vil gi dårlig avkastning.
-
Markedsføringskanaler
Markedsføringskanaler refererer til de ulike typene markedsførings- og annonseringsmetoder du kan bruke for å levere et markedsføringsbudskap til målet og i sin tur generere avtaler som resulterer i provisjoner. I den offline verden kan det være direktesalg, aviser, magasiner, reklametavler, messer og hundrevis av flere. I nettverdenen er noen av de mest populære kanalene sosiale medier, innholdsmarkedsføring og SEO (søkemotoroptimalisering), e-postmarkedsføring, betalte medier, blogging og mye mer. Hver markedsføringskanal involverer ulike trinn og prosedyrer. Senere i denne guiden vil vi utforske noen av disse kanalene på et høyt nivå.
så hva er forskjellen...?
Før vi legger ut på reisen, er det viktig å avklare noen begreper som ofte forårsaker forvirring eller misforståelser.
Komme i gang med CPA-markedsføring
Nå som vi har dekket noen av nøkkelkonseptene som er relatert til CPA-markedsføring, er det på tide for oss å dykke ned i detaljene og lære hvordan du kommer i gang med CPA-markedsføringen din og hvordan du tjener de store pengene! Det mest verdifulle rådet for å være en vellykket CPA-markedsfører er å være organisert, metodisk og detaljorientert.
Faktum er at de fleste CPA-markedsførere aldri oppnår suksessen de drømmer om, og ikke fordi de ikke har kunnskapen eller evnene, men rett og slett fordi de anstrenger seg halvparten og håper på gode resultater.
Du har sikkert hørt om supertilknyttede selskaper som har blitt multimillionærer, og det er nok av dem. Suksessen deres kommer fra hardt arbeid, å gjøre ting på den riktige måten og være dristig til å være pionerer for nye teknikker og strategier. Den andre nøkkelingrediensen for å være en vellykket markedsfører er kunnskap. Jo mer du lærer og vokser dine kunnskaper og ferdigheter, jo bedre vil din evne være til å identifisere muligheter, løse utfordringer og optimalisere innsatsen.
Klar til å starte? La oss gå…
Hvordan velge CPA-nisje – (Beste CPA-tilbud)
Å bestemme seg for et produkt eller en tjeneste å markedsføre er et av de første trinnene du må ta. Det er alltid lettere å markedsføre et produkt som du har en eller annen interesse i. Selv om det ikke er avgjørende, for som en dyktig internettmarkedsfører kan du bruke kunnskapen din til ethvert felt, når du liker og kjenner nisjen godt, gjør det ting mye mer givende.
Noen viktige feil som mange CPA-markedsførere gjør er å bestemme seg for en nisje utelukkende på potensielle provisjoner. Den andre feilen som mange CPA-markedsførere gjør er å prøve å være den beryktede "Jack of all trades". Når du starter opp, velg 1-2 nisjer, fokuser og behersker disse, så kan du utvide. Det er tusenvis av nisjer, fra slankeprodukter til online dating, gambling, finans og handel, og tusenvis mer.
Brainstorming – Samle nye ideer
-
1. Det første trinnet:
i å velge en nisje er å gjøre noen brainstorming av ideer. For å kickstarte innsatsen, ta et stykke papir og noter ned noen ting som interesserer deg eller hobbyer du måtte ha. Å markedsføre produkter som interesserer deg, som vi sa, er alltid mye enklere og hyggelig. De beste markedsførerne i verden forstår hva de selger, og dette fører til at de kan selge til målgruppen mer effektivt. Du trenger ikke være en guru eller kunne alt, men å ha solid kunnskap er gull verdt.
Den andre fordelen med å velge en nisje som interesserer deg er at du vil like å lære mer om det etter hvert, så det er en vinn-vinn. Jo mer du lærer og vokser, jo bedre kan du selge. Hvis du velger en nisje som du ikke er interessert i, kan det bli kjedelig og du kan finne på at du skjærer hjørner underveis eller gir opp.
Når du velger en nisje, ikke la deg friste til å Google ting som "de beste CPA-tilknyttede nisjene". Når du åpner den døren, vil du overbelaste deg selv med ideer eller enda verre, bli dratt inn i velge de høyest betalende nisjene. Selv om ideen om å tjene $500 for en henvisning vil få deg til å tenke på at om du bare kan få 10 eller 20 "kjøpere", vil det legge $5,000 10,000 - $5 10 i lommen i måneden, det er mye mer involvert. Det er et ordtak som sier: "Hvis det var så enkelt, ville alle gjort det". Når du har skrevet ned omtrent XNUMX-XNUMX ideer, er det på tide å begrense listen.
-
2. Det andre trinnet:
er å identifisere hvor konkurransedyktig nisjen er som du planlegger å markedsføre. Dette er ingen enkel oppgave, og så mange markedsføringsguider der ute vil fortelle deg å velge en nisje med lav konkurranse. Dette er ikke sant! Mens du absolutt ikke vil gjør CPA-markedsføringsdebuten din til en nisje som er superkonkurransedyktig og dominert av svært erfarne markedsførere og organisasjoner med superdype lommer, vil du heller ikke ha en nisje uten konkurranse.
Hvis det ikke er konkurranse, betyr det sannsynligvis at det ikke er lønnsomt, og grunnen til at så få markedsførere markedsfører det eller svært få mennesker vet om det kan være fordi det er en ny nisje. Å prøve å markedsføre et helt nytt produkt som ikke har noen følger er mulig, men du kan brenne deg ut før du ser resultater. Målet ditt når du velger din nisje er å finne en som har litt konkurranse. Når du starter med din nisje, er det alltid nyttig å kunne se hva konkurrentene gjør og ikke finne opp hjulet på nytt, men heller innovere og gjøre det bedre.
Du lurer sikkert på hvordan du skal finne ut hvor mye konkurranse en nisje har, så her er noen raske og enkle måter å gi deg en indikasjon på. Ikke bli sittende fast i «analyselammelse»-fellen der du enten drukner deg selv i informasjon og deretter ikke går videre, eller du knuser dine håp og drømmer og gir opp.
Hvordan vite – vil CPA-nisjen være verdt å forfølge?
-
Google Ads
Åpne opp Google og gjør et søk etter noen av de åpenbare termene (søkeordene) du tror folk vil søke etter når de vil ha ditt mulige produkt. La oss si at en av nisjene du skrev ned er "valutahandel". Se nå på resultatene som kommer. Du vil spesifikt se etter resultatene øverst i Google-resultatene med "Annonse" ved siden av dem. Hvis du ikke ser noen "annonser", kan du mer enn sannsynlig skrape den nisjen fra listen din. Hvis ingen annonserer den nisjen på Google, er det en ganske god indikasjon på at det ikke er verdt tiden din. Men vent, før du gir opp den nisjen, vil resultatene du ser være for din region, og Google tillater kanskje ikke annonser for den nisjen i din region, så det kan være lurt å se etter land eller regioner du kan markedsføre til. Den andre vurderingen er at Googles retningslinjer kanskje ikke tillater betalte annonser for den nisjen, eller det er store begrensninger. Husk at denne teknikken bare er en lakmustest for å veilede din beslutning. Hvis du ser mange annonser, er du på rett vei.
-
Google Trends -
Med listen din begrenset litt, er det på tide å grave litt dypere. Google har et fantastisk produkt kalt Google Trender – https://trends.google.com/. Uten å gå i dybden om dette verktøyet, kan du søke etter noen termer (søkeord), og Google vil vise deg antallet søk fra brukere for disse søkeordene som går tilbake i tid. Sørg for å prøve noen forskjellige søkeord for din nisje og se den generelle trenden og volumet. Hvis du ser et godt, solid antall søk som har økt over tid, beveger du deg i riktig retning. På den annen side, hvis du ser at søkevolumet har sunket over tid, kan du gå inn i et marked som krymper og du kan ende opp med å "svømme mot strømmen".
Det finnes uendelige andre verktøy og ressurser på nettet for å avgjøre konkurranse, og hvis du virkelig ønsker å mestre kunsten med konkurranseanalyse, kan det å lære hvordan du gjør SWOT-analyse hjelpe deg med å avgrense muligheter; men foreløpig ønsker vi ikke å bli fanget opp med overanalyse.
Nå burde du ha redusert listen litt og sitte igjen med en håndfull potensielle nisjer å markedsføre. I denne veiledningen vil vi snakke om finansielle nisjer og mer spesifikt CFD-handel, Forex tilknyttede programmer og kryptovalutaer. Vi vil ganske enkelt referere til disse som "netthandel".
Tilknyttede CPA-tilbud
Med kortlisten over nisjer som du planlegger å fokusere på, er det på tide å finne noen CPA-tilbud for disse nisjene. Å velge tilbud går langt utover hvor mye CPA-provisjon et tilbud betaler, og her skal vi gi deg de viktigste faktorene du bør vurdere.
Så la oss fortsette å bruke vår nisje for "netthandel" som et eksempel. Hvis du søker etter "valuta CPA-tilbud", vil du bli fullstendig overveldet av antall tilbud der ute, og du kommer til å se noen gale tall som $800–$1,000 CPA.
Vente…. ikke bli helt begeistret, ellers vil du bli sugd inn i markedsføringsavgrunnen.
CPA-tilbud – hva du må vite:
-
Program/nettverks rykte:
Ikke bare anta fordi nettverket har en kul nettside og de tilbyr lukrative CPA-er, at du bare bør dykke ned i. Dessverre er noen tilknyttede programmer ikke alt de ser ut til å være, og det siste du vil er å sende dem trafikk og aldri se noen provisjoner og aldri få betalt. Igjen, lag deg selv en kortliste over nettverk og programmer og gjør litt research først ved å besøke noen fora og søke etter informasjon og stille spørsmål fra andre tilknyttede selskaper og markedsførere.
Men…. Ja, det er alltid et men ... du kan få varierende tilbakemeldinger, så du må prøve å ta tilbakemeldingen med en "klype salt". Det er litt som å handle på Amazon; hvis et produkt bare har 5-stjerners rangeringer, er noe fishy, men på den andre siden, hvis et produkt hovedsakelig har 4-5 stjerner og det er en håndfull 1-stjerners anmeldelser, ikke la de få negative sidene avskrekke deg . Men hvis et produkt bare har 3 stjerner eller færre, er det på tide å kjøre i motsatt retning. Forumer er et flott sted å få annen verdifull innsikt om tjenesten og betalingene til programmet. Du kan til og med avdekke navnet på noen gode tilknyttede ledere i nettverket som er din gyldne billett til suksess.
-
Merker:
I forbindelse med selve programmet/nettverksforskningen, må du gjøre litt research på merkene du skal promotere, for som med alt på internett finnes det gode, dårlige og stygge (råtne) merker. Du ønsker ikke å investere tid og penger i å sende trafikk til et merke som anses som en svindel. Det er mange meget anerkjente merker, og selv om de kanskje ikke tilbyr de høyeste CPA-ene, vil du ha langt større trygghet når du vet at det er konsistens og du vil tjene, enn å jage etter den figurative dinglende gulroten. Ikke glem å sjekke hvilke regioner merkene tilbys i, så du vet hvor du kan og ikke kan målrette deg mot.
Du har kanskje lagt merke til at vi ikke engang har fokusert på CPA-provisjonsverdier ennå. Grunnen er at vi ønsker å inngå et partnerskap med toppkvalitetsorganisasjoner og ikke la oss blende av store bling-CPAer! Nå som du har en kortliste over tilknyttede programmer eller nettverk, er det på tide å begynne å opprette forbindelser og registrere deg.
Trafikkgenerering for CPA-modellen
Trafikk er de besøkende du mottar til nettstedet ditt eller tilbudene dine. Det er mange, mange måter å generere trafikk på, og vi skal snakke på et veldig høyt nivå om noen av de mest populære. Du må bestemme om du planlegger å sende trafikken direkte til merkenes nettsteder eller landingssider (salgs) eller først til nettstedet ditt, og deretter vil trafikken klikke på annonser eller lenker på nettstedet ditt og gå til merker.
Med det sagt er det 5 hovedkategorier når det gjelder nettrafikk:
- organisk
- selskap
- Betalt
- Henvisning
- Direkte
La oss utforske hver av disse litt:
-
Organisk trafikk
Dette er trafikk som kommer til nettstedet ditt fra søkemotorer som Google. Når du bygger et nettsted, vil søkemotorene indeksere (finne nettstedet ditt) og liste det opp i resultatene, men nettstedet ditt vil bli begravet hundrevis eller til og med tusenvis av sider dypt i resultatene. Å nå de unnvikende førstesideresultatene på søkemotorer er ingen enkel oppgave. Det tar tid, penger og krefter. Denne prosessen er kjent som SEO (Search Engine Optimization) som du sikkert har hørt om. Vi vil ikke gå inn i dybden av SEO, da det er langt utenfor omfanget av denne veiledningen. Hvis du er seriøs med å bygge en langsiktig og levedyktig virksomhet som vil generere enorme mengder trafikk, bør SEO være en del av strategien din. . Et godt optimalisert nettsted kan produsere trafikk av høy kvalitet, men du må dedikere en betydelig mengde ressurser for å konkurrere med nettstedene som allerede rangerer for de beste søkeordene for din nisje.
-
Sosiale medier
Vi trenger absolutt ikke forklare hva sosiale medier er. Sosiale medier er en rik kilde til trafikk, men nok en gang må du investere mye tid og krefter for å høste fruktene av sosiale medier. Enten du velger Facebook, Twitter, Instagram, YouTube eller andre, er det veldig spesifikke teknikker og tilnærminger for hver enkelt. Du lurer kanskje på hvorfor vi nevner YouTube. YouTube regnes som en sosial medieplattform, og det er en søkemotor ... ikke sant? Ja, YouTube regnes også som en søkemotor og er den nest største etter Google (ja, Google eier YouTube). Hver dag bruker millioner av mennesker YouTube for å søke etter videoer om emnene som interesserer dem. Med dette sagt, i likhet med SEO, bør du vurdere å legge til YouTube i markedsføringsstrategien din.
-
Betalt trafikk
Når du starter som CPA-markedsfører, er betalt trafikk det kraftigste våpenet i markedsføringsarsenalet ditt. Betalt trafikk er akkurat som navnet tilsier; du kjøper annonser for å annonsere produktene du ønsker å markedsføre og nettstedene du kjøper annonser på, brukerne deres klikker på annonsene dine og trafikken kommer til tilbudene dine. En av de beste og mest kjente betalte trafikkkildene er Google Ads (tidligere Google AdWords). Hvis du har lagt merke til når du søker på Google, er det resultater helt øverst på siden der det står "annonse". Det som gjør betalt trafikk så kraftig er at du kan slå den av og på umiddelbart.
I motsetning til organisk og sosial medietrafikk som det tar måneder eller år å bygge opp, kan du sette opp en betalt kampanje på alle tusenvis av annonsenettverk og søkemotorer, og i løpet av få timer vil du begynne å se besøkende på nettstedet ditt . Selv om betalt trafikk kan være dyrt i utgangspunktet, kan det også spare deg for mye penger i det lange løp og øke avkastningen. Med muligheten til å få trafikk så raskt, gir det deg muligheten til å teste og justere og optimalisere mens du er på farten.
Et godt eksempel på hvordan betalt trafikk er vennen din er når du vil teste en nisje og tilbud. Med betalt trafikk kan du i løpet av få dager teste flere tilbud og finne ut hvilke som vil fungere for deg. Faktisk, selv om du planlegger å utvikle en SEO- eller sosiale medier-strategi, er betalt trafikk et flott verktøy for å sette deg i riktig retning.
La oss si at du vil gå SEO-veien – å kjøre en betalt kampanje på Google Ads vil hjelpe deg med å identifisere søkeord som fungerer og som ikke gjør det. Fordi SEO er en langsiktig strategi, er det siste du vil gjøre å investere tid og penger og vente 6 måneder på at nettstedet ditt når side 1, bare for å oppdage at du har optimalisert for feil søkeord. En lignende tilnærming kan fungere med Facebook-annonser for å gi deg en idé om hva som kan fungere på sosiale medieplattformer.
-
Henvisningstrafikk
Navnet sier alt. Henvisningstrafikk kommer fra andre nettsteder. Denne trafikkkilden oppstår når andre nettsteder linker til ditt. Generering av henvisningstrafikk er ingen enkel prestasjon, og nettstedet ditt må være av høy kvalitet for at andre nettsteder skal koble til deg. Når nettstedet ditt blir godt kjent eller en autoritetsside (dette tar enorme mengder tid og penger), vil andre nettsteder lenke til deg naturlig. Du kan kortslutte prosessen ved å henvende deg til toppnettsteder og betale dem for tilbakekoblinger til nettstedet ditt, men toppnettsteder krever høye priser for å koble til eller kjøpe annonseplass direkte fra dem.
-
Direkte trafikk
Direkte trafikk er trafikk som kommer direkte til nettstedet ditt når brukere skriver inn nettadressen din i nettleseren. Denne typen trafikk utvikler seg bare når du har hatt et nettsted i mange år og bygget opp et rykte. Et eksempel på dette er eBay eller Amazon.
Klargjør nettstedet ditt
Oddsen er ganske god for at du vil ha din egen nettside, som bør inneholde innhold av høy kvalitet som vil gi verdi til de besøkende, og målet er i sin tur at de skal klikke på annonsene og lenkene på nettstedet ditt, som deretter tar dem til tilbudene og annonsørene du markedsfører osv.
Hvis du ikke er helt klar til å gå med et komplett nettsted når du starter med en ny nisje, bør du i det minste opprette en enkelt landingsside som vil forhåndsselge de besøkende og få dem til å ta det neste steget. Uansett hvilken rute du tar, må du bygge utseendet, følelsen og innholdet rundt tilbudene du planlegger å markedsføre. Jo mer fokusert, målrettet og konsekvent budskapet ditt er med tilbudet, jo bedre vil det gi resultater.
I dag trenger du ikke være utvikler eller designer for å ha en pen og funksjonell nettside. Det er mange kjente nettstedsbyggertjenester som har dra-og-slipp-funksjonalitet. En av de mest kjente er Wix. Hvis du ikke har kunnskap på dette området og er forberedt på å investere litt penger, kan du leie en nettutvikler gjennom en av de mange frilansnettstedene, og de vil veilede deg og gjøre det harde arbeidet.
Markedsføring vs. reklame
En vanlig misforståelse og to begreper som så ofte brukes om hverandre er markedsføring og annonsering. Selv om du kan bli fristet til å tro at disse er like, er de faktisk to forskjellige disipliner, men er sterkt sammenkoblet.
De American Marketing Association definerer markedsføring som prosessen med å identifisere kundebehov og bestemme hvordan man best kan møte disse behovene. På den annen side er reklame øvelsen for å promotere et selskap og dets produkter eller tjenester gjennom ulike kanaler.
I hovedsak er reklame bare en del av det større markedsføringsbildet.
Det er forskjellige måter kryptovalutameglere når ut til målmarkedene sine. Her er noen eksempler:
CPA-markedsføring vs. tilknyttet markedsføring
Et noe grått område som kan skape forvirring for både nybegynnere og erfarne online markedsførere er forskjellen mellom CPA Marketing og Affiliate Marketing. Mens mye av aktivitetene involvert i begge er like, er det en forskjell å være klar over.
CPA, som vi sa, står for Cost per Action eller noen ganger referert til som Cost per Acquisition. CPA-markedsføring betaler en provisjon for en handling utført av henvisningen, som kan være så enkelt som å sende inn en e-postadresse, fylle ut et skjema eller en spørreundersøkelse. CPA-markedsføring krever ikke nødvendigvis at personen foretar et kjøp for at CPA-markedsføreren skal kvalifisere seg for provisjonen. Vanligvis er CPA-provisjonen en engangsbetaling.
På den annen side, i affiliate markedsføring, krever det at den potensielle kunden foretar et kjøp eller en finansiell transaksjon for at affiliate skal tjene en provisjon. Tilknyttet provisjon kan være en CPA-provisjon (engangsbetaling), eller en inntektsandel, eller en hybrid av de to.
Det er verdt å merke seg at grensene mellom ren CPA-markedsføring og affiliate-markedsføring har blitt uklare med årene, så ikke overtenk det og fokuser heller på hva du må gjøre for å tjene provisjoner.
Affiliate Program vs. Affiliate Network vs. CPA Network
Dette er et annet område hvor ting har blitt uklare med årene, men la oss utforske ting for å skape litt mer klarhet.
Et affiliateprogram eies og drives vanligvis av en merkevare som ønsker å markedsføre sine egne produkter og løsninger. De tilbyr ikke produkter eller løsninger fra konkurrenter eller utenfor deres nisje.
Et tilknyttet nettverk er som en "markedsplass" av produkter fra flere merker og annonsører. Nettverket forenkler prosessen mellom tilknyttede markedsførere og merkene/annonsørenes tilbud. Affiliatenettverket administrerer prosessene med tilknyttede selskaper, sørger for den relevante henvisningssporings- og rapporteringsplattformen, leverer markedsføringssikkerhet, foretar provisjonsbetalinger og mer. Prosessen er helt sømløs for den potensielle forbrukeren. Et tilknyttet nettverk er vanligvis et uavhengig selskap fra merkene og produktene de representerer og har til og med tilbud til flere konkurrerende merker/annonsører. Tilknyttede nettverk kan tilby ulike kommisjonsmodeller, som beskrevet lenger opp, og CPA-tilbud.
Et CPA-nettverk ligner på tilknyttede nettverk, men de tilbyr bare CPA-tilbud.
På tide å få det til
Nå bør du ha god kunnskap for å begynne å få ting til å skje. I en verden av affiliate- og CPA-markedsføring er vellykkede markedsførere de som formulerer en plan og tar handling. Alt for mange nettmarkedsførere har gode ideer og ambisjoner, men når det kommer til å legge ned det harde arbeidet, følger de rett og slett ikke opp, noe som igjen resulterer i ingen provisjoner og de forlater sine mål og drømmer. Du trenger ikke å bruke uker på å forske, og du trenger ikke den perfekte nettsiden for å få ballen til å rulle. Kom i gang og så kan du finpusse, optimalisere og polere mens du lærer og tjener litt provisjon.
Hvis du er klar til å begynne å tjene og lære, deretter Algo-Affiliates skal være øverst på listen din. Algo-Affiliates er en svært fokusert og profesjonell CPA Tilknyttet nettverk som tilbyr et utvalg av høyt betalende nisjer. De har en usedvanlig intuitiv plattform som gir deg tilgang til alle verktøyene du trenger. Deres omfattende utvalg av markedsføringsmateriell og trakter, tilgjengelig på mange språk for å nå globale markeder, har alle blitt optimalisert perfekt for å levere eksepsjonelle konverteringer og for å legge mer provisjon i lommen. Deres team av erfarne tilknyttede ledere er hjelpsomme, vennlige og kunnskapsrike. Dette er et CPA-nettverk alle markedsførere bør vurdere.